Hur man laddar ner penslar till Photoshop

Nu ska jag visa (i bilder) hur man laddar ner penslar som man hittar på internet till Photoshop.



1. Gå in på
www.Brusheezy.com. Klicka sedan på någon av tema-bilderna som du gillar.



2.Nu kommer du till en nedladdningssida. Klicka på "Download".



3. Nu så dyker det upp en pop-upruta. Högerklicka på filen och välj “Kopiera”, eller markera filen och tryck på Ctrl + C på tangentbordet. skapa sedan en ny mapp under din användare som du döper till “Photoshop-penslar” eller liknande. Högerklicka och välj "Klistra in" eller tryck på Ctrl + V på tangentbordet.

Nu har du laddat ner penslarna till datorn, och det är dags att ladda in dem i Photoshop!



4 + 5. Nu när du har öppnat Photoshop, markera Penselverktyget (Brush Tool) eller tryck på B på tangentbordet. Öppna menyn där du väljer vilken pensel du ska använda, och (4) klicka på dn lilla runda pilen i det högra hörnet. Nu kommer det dyka upp en ytterligare meny. Eftersom jag har den engelska versionen, så står det "Load Brushes..." i min meny. Men jag tror att det står "Hämta Penslar..." eller någonting liknande i den svenska versionen. Klicka på länken (5) och leta upp mappen som du sparade penslarna i. Markera penselfilen, och klicka på "Öppna". Bläddra längst ner bland penslarna, så kommer du hitta den nya som du just importerade.


Då var det klart! Om det är någon som har några frågor, eller har ett tips angående Photoshop, mejla mig på [email protected], eller kommentera.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0